Keresés ebben a blogban

Betöltés...

2012. június 14., csütörtök

Hihetetlen, de....

Nőnek a csibék, borzasztó gyorsan. Nem mondom, hogy már sas méretűek lennének, de tollasak, és iszony rendetlenek. A kis kotlós már nincs hivatása csúcsán, mikor össze kell tartani őket, és minden felé szaladgálnak. Érdekes, mert az elszakadásuk is robbanásszerű, mindenféle átmenet nélkül, tegnap még együtt kapirgáltak a mamával, ma pedig már klikkesedve csavarognak. 
Valamiért idegenkedem a pipipipipi hívástól, kezdettől fogva csak úgy hívogattam őket, hogy "gyertek", meg "itt a kaja", ami nagy hibának tűnik, mert ha meglátnak, ugyan odaszaladnak hozzám, de behívni képtelenség őket. 
 Ma délelőtt, miután mindenkit elszállítottam a rendeltetési helyére - Hunor ovi, Luca, Koppány suli-, nagy riadalmamra csak hat csirkét találtam a mamával. A kutyák őrületét követve, megtaláltam őket, a szomszéd telken, ahonnan csak hosszas "gyertek má'-ozás" után tudtam hazacsalni őket. Miután a mini kalózcsapat hazatért, elképedve vettem észre, hogy bizony a mami sem olyan jámbor már velük, mint a kezdeti időszakban, néha oda-oda csíp egy-egy madárkának, akik veszett csipogással rohangásznak, de még reménykedtem. Délutánra viszont - ugyan megelégedve - láttam, hogy az összes csibe itthon van, és már azt hittem, megértették a szidást mikor észrevettem, hogy Árnyék, a vizsla odaát csóválja a farkát a szomszédban. Miután hazahívtam, és megerősítettem a kerítést az általam gyengének ítélt helyen, már Lencse a tacsi is odaát rohangált. Kis kutatás után megtaláltam a vizslányi alagutat a kerítés alatt, amit közösen áshattak csibevadászat közben. Miután betömtem a lyukat, elhatároztam, hogy véget vetünk a nagy szabadságnak, és megelőzendő a további behatolásokat, holnaptól a csibék már a tyúkudvarban kezdik a napot.


A szomszédok: a jó, a rossz, a csúf meg ... valahol máshol


Hová lettek azok a tollas kis izék?

Egy esős nap délutánján

Hol a kotlós?

Itt még nagy az egyetértés


Sasok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.